SZJA-visszatérítés

2021.12.02

2021. december 31-ig nyilatkozhatnak a VISSZADO-nyomtatványon az adóvisszatérítésre jogosultak az adataikról, és ebben az esetben 2022. február 15-ig visszakapják a visszatérített összeget.

Kik (jogosultak) a visszatérítésre?

Két feltételnek kell együttesen megfelelniaz első pont és a második pont közül valamelyiknek.

1. 2021. év bármely napján családi kedvezményre jogosult

2. jövedelemre vonatkozó:

a) Összevont adóalapba tartozó jövedelem szerint adózó 2021-ben (munkabér, költségtérítés, ingatlanbérbeadásból származó jövedelem, egyéni vállalkozásból, őstermelőként)

b) ekho szerint adózó jövedelem

c) kata-s

Nem mindenkinek kell külön nyilatkoznia. Nem kell nyilatkoznia annak, akinek a családi pótlékot folyósítják. (NAV megkapja a bankszámlaszámot vagy címet ahova a családi pótlék érkezik és oda küldik. Ha máshova kéri a visszatérítést, akkor nyilatkozzon!)

Hogy kell ezt a nyilatkozatot benyújtani?

Többféle módon is benyújtható:

1. ha van ügyfélkapuja, akkor ott beküldheti a VISSZADO-nyomtatványt

2. Papíralapon kitöltheti postai úton beküldheti, beviheti személyesen is.

Ha 2021. december 31-ig elfelejti visszaküldeni?

Ezzel nem veszti el a visszatérítést, mert még a 21SZJA adóbevallásban is igényelheti 2022. május 20-ig.

A kedvezményekkel csökkentett összevont adóalap utáni szja. Az ekhó esetén annak 2/3-a kata-nál a ténylegesen megfizetett tételes kata 1/4-e (a kata lehet 25 eFt, 50eFt, 75eFt/hó).
maximum:809.000 Ft/fő a visszatérítés összege.
Ha valaki több jogcímen szerez jövedelmet, akkor az együttes összegét veszik figyelembe.
A visszatérített összeg nem adóköteles, tehát a 2022. év jövedelem kiszámításakor nem kell figyelembe venni.